kueh apam

kuang kuang kuangggg.....

lalalalal....

mulai ari nie..masa nie..jam nie..petang nie...aku berjaya membuat blog sendiri tanpa org lain dok ajo aku...ngeh ngeh ngeh....
tapi ekk..awat blog aku nie..itammm jer...macam perli aku jer...
nak kena make up sikit nie....kasi kaler2..macam org lain punya blog...

lah nie..sedia maklum..antara mesej dan image...image lebih lagi menjadi ingatan pada manusia..
sebab tu..bila kita buat jahat dengan cakap jahat...org akan lebih ingat lagi perbuatan jahat tu..dari mengingati kata-kata jahat kita...
tu pun kalau perbuatan jahat kita tu ada gambo nya...adalah org curi ambik gambo...kalau takder...selamat lahhh...heheheh
tapiiiiiiiiiii....macamana pun bila kita berjumpa dengan maha pencipta kita....gambo kita tu..akan di tayang kembali...masa tu terkujat ahhh...kantoi bebbbb...
dengan itu..janganlah buat jahat...buatlah kueh ker ..apam balik ker..buat layang2 ker..buat kueh bahulu ker..banyak pekdah nya...selain boleh kasi perut kenyang...boleh jugak menambah koleksi kolestrol dalam badan kita ni...

apa yang kau merepek nie sytonnnnnnnnnnnnnnnn.....

mmmm..pandang pc sebelah kiri nie....adehhh...jiwa kacau betul...
warna merahhhh jerrr....bila lah market nie nak naik....konter aku nie..adehh....naik ahh sikit..leh ah jual buat pi makan angin..nie...asyik warna merahhhh jer....nanti kau...aku sunat kan kau..
jomlayan...forum idaman masyarakat layan heheheh...
ok plak hari ni...ramai yang log in...tapi macam biasa ah...guest lagi ramai dari mbr yang posting..
tapi tu semua no hal...yang penting JL dapat di layari dan menjadi tempat lepak bagi mereka yag ingin kan teman di dalam alam cyber ni..

kadang2 bila aku pikir-pikir...mmmm kemana arah JL yang nak aku halakan...?
so far..aku mengamalkan DASAR BEBAS...

forumer bebas untuk membuat sebarang penulisan di dalam forum tu...mereka bebas untuk mengeluarkan isi hati mereka dalam forum tu...jangan keluarkan isi perut dah ahhh...susah aku nak basuh dgn clorox nanti...tapi BEBAS setakat mana yang perlu di beri...sedangkan hidup kita semua ni pun..memerlukan UNDANG2 bagi menjadikan hidup kita nie bertamadun...
kalau di adakan UNDANG2 di dalam forum jomlayan nie...UNDANG2 yang macamana paling sesuai untuk di laksanakan di dalam alam cyber nie...?

macamana pun RANGKA UNDANG2 JL sedang di perkemaskini kan..
akan aku lancarkan dalam minggu depan INSYAALLAH...setelah semua mod dapat melihat rangka undang2 yg aku bentangkan dalam bod mod...dan aku telah beri peluang kepada semua mod untuk membahaskan nya...walaupun tak semua mod yg ambil bahagian dlm perbahasan tu...ntah..tak tahu aku..dia org perasan ker topik tu atau dia org buat2 tak perasan...ekeke..tu semua hak dia org ..samaada nak komen atau tak rang undang2 tu...aku tak leh nak paksa. dia org tu dah besau panjang....lu pikirlahh sendiri..bak kata nabil hehehe

so far..ada beberapa plan yang sedang aku rancang kan untuk jomlayan forum nie
ekceli aku telah mulakan dengan beberapa langkah awal..di antara nya...
penyusunan semula mod2 di dalam forum..
mana mod yg tak beberapa aktif dan tak menunjukan minat..telah di tamatkan perkhidmatan mereka...dan aku telah pun melantik beberapa mod baru dari kalangan forumer yang baru juga.
bukan menzalimi mod2 lama tu..cuma aku rasa mereka pun bersetuju dengan pendapat aku...dan aku telah memberi peluang pada mereka semua..dengan memberi notis seminggu agar mereka menunjukan minat mereka terhadap kerja2 mod forum.
ekceli dia org semua mmg bagus kerja sebagai mod sebelum ini...cuma mungkin masa mereka dah tak se free macam dulu2...

plan yang seterusnya

aku bercadang untuk menjadikan www.jomlayan.com merupakan pelopor di dalam arena forum terkini...satu evolusi forum cyber yg lebih terbuka. lebih memberi peluang kepada forumer sendiri menentukan hala tuju forum tersebut.
mebi...akan aku huraikan di dalam penulisan yg akan dtg...
apa dia A NEW DAY PLAN...yang aku cuba ketengahkan.

ishhh dah pukul 5...
huhhuhuhuh...cepat betul masa berlalu

jumpa lagi............

0 ulasan: