~~A NEW DAY~~

mimiladiva

pahamla lebih kurang tp tak brp paham tujuan nk buat camtu....forumer yg ada pun masuk kdg2 aje....ramai yg dah tak aktif sgt...kalu pikir2 balik mcm pilih mod je....sama je cam skrg...mod yg monitor bod....


fendi

ape aku nak kata ni yer...ermm..bunyik mcm siyess je nak wat pr//emm..that mean..ade dua tiga atau empat kumpulan..dan mgkin akan bersatu mnjdi dua idealisma berbeza..tapi yg pasti..berbeza pendpt je lah kan,,,one gruop sdg mngeluarkan satu pendpt..dan ahli2nyer..sdg mnyokong...but.. at 1 board again..satu parti sdg menghentam lah kan,..its look cool........aku rasa klau bley ckp kdua2 ahli kumpulan msg2//try aa buat

shahliza94

kalau dikekalkan admin, super mod ngan mod yang ade pun seswai lagi kot.....

inazlina

bagi aku, utk apa buat semua ni?mencari kroni?mengakibatkan JL tempat berpuak-puak, siap ada grup sana & sini?pembahagian kumpulan sana sini?naper perlu semua ni? sedangkan kita sedia maklum, semua otai2 sedia maklum... pemberontakan GENG2 BERUK tu, hanya suka2...admin pun tahu siapa GENG2 BERUK tu... org2 lama pun tahu siapa dorang tu... dorang hanya muncul untuk memeriahkan suasana dlm ni... bila keadaan dlm ni muram, pucat, bosan, pasti ada seorang dua GENG2 ni muncul utk memeriahkan suasanautk apa pentadbiran ditukar kepada yg baru? belum tentu yg baru itu lebih baik & lebih bagus. Cuma yg perlu ditukar adalah sikap pentadbiran skg. Suka ambil perkara sesuatu itu secara mudah. Mungkin niat bergurau tp kan lebih baik dijadikan ia sebagai inisiatif utk berubah ke arah yg lebih baik, membaca & mendengar pendapat orang yg menilai kita...Geng Jahat - owner JL... dibantu oleh admin - andre, diablo, neezie... korang tahu konsep JL ni dulu? dari awal penubuhan hingga skg...tak perlu pertukaran pentadbiran, cuma persepsi kalian harus ditukar, fikir secara positif...ada masa kita bersukaria, ada masa kita kena serius, jgn dipandang enteng perkara2 yg tanpa disedari membuatkan forumer lain merasakan diri mereka tidak diperlukan di sini...kalao korang buat benda ni secara suka2, aku pun suka, tp kalo serius... sbb kena bincang secara serius... aku tetap akan buat suka2...sekian, pendapat doposen akuyg benar-tidak perlu ditandatangani-

inazlina

ok, noted ... tapi...perlukah admin dilantik berdasarkan parti yg menang? bukankah lebih baik melantik seseorang yg boleh buat keje, ada masa lapanggggggggggggggggggggggggggggg, & tahu selok belok forum...kan baik kasik je 20% kuasa admin tu pada SM je... mungkin kita perlu 2 SM drpd admin yg berlambak2... & tak tahu buat keje...

maira

baik kemaskinikan yg sedia ada je dr susah2 pilih yg lain..yg tak tau cemana keje lagi..


whitedolpin

nie pendapat peribadi aku lah nie. aku minta sorrylah kalau apa aku sebut nie x betoi.jl nie aku tengok ader pasang surutnyer. biasalah semua forum macam tu. sepanjang aku ngomel kat jl nie. aku perasan yang byk memeriahkan n kerap masuk jl nie aderlah dari mod dan admin. kalau ader forumer baru tu pun jap jer. ikut musim. maknanya jl terus berada pada tahap nie kerana mod yang selalu ader kat jl nie. (nie aku x sentuh time mod mod kecik hati ... x mau masuk jl yer.time tu jl memang nampak macam nak say tata jer. )aku terpikirlah ahli bukan main ramai.. tapi dorang x mau join ke ?.. napa x mau join. aderkah sebab corak pengurusan jl nie tak menarik minat dorang. sesuatu yang bosan dan tak menarik perhatian. maksud aku pengurusan yang lama dengan corak forum yang lama dan idea yang lama.bagus juga gj nak buat pemilihan dari forumer. tapi aku rasa cara nie x kan berkesan sgt. mungkin pada pemilihan pertama akan berjaya .. tapi pemilihan seterusnya.. semua nie akan jadi sejarah jer. yang pertama. kebanyakkan yang aktif disini aderlah dr mod2. jadi pemilihan ideologi baru tu x kan terjadi sebab x der forumer baru yang ramai dan aktif. baik admin bincang sesama mod macamana buat dasar jl dari memilih dari kalangan forumer. melainkan forumer baru muncul ngan ramai .. so idea gj ni akan berkesan sebab dah ada ramai muka n idea baru .. macam2 idea yang leh dikongsi dr forumer nie. jadi kesimpulannya.. kalau ramai forumer baru aktip maka byklah idea baru muncul bagi pentadbiran jl nie. so target jl perlulah mencari kelainan supaya jl ader muka baru.. org baru stay kat forum n aktif..


----------------------------------------------------------------------------------------------

ini di antara komen2 yang diberi oleh porumer jomlayan pada thread mengenai idea jomlayan untuk mengadakan satu revolusi forum yg baru di dunia cyber nie.

thanks pada yang sudi memberi komen2....

INSYAALLAH gj akan meneliti semua nya dan membuat keputusan secepat mungkin.

0 ulasan: