minyak oh minyak

salam

adehhh hampir seminggu nie tak tulis apa2 pun dlm blog aku nie...
ekceli aku tak der di tempat aku....al maklum lah cuti sekolah...aku kena replace sowang remisier tu....
so..kalau kat pc lain..aku maleh nak bukak blog nie...
pgi nie curi-curi masa sikit....

nak tulis pasal apa ek..?????? nie yg jadi masalah dunia nie....tak tahu nak tulis apa...huhuhu

kita cerita pasal harga minyak naik lah kot....naik sampai 2.70 seliter....fuyooooo tinggi tuuuuuuuu....
bermakna segala perbelanjaan akan naik jugak....gaji..??? naik nya berapa sen jer lah....pengsannnnnn kalau macam nie..huhuhuhu

tapi nak buek macamano...hidup kena di teruskan...
cuma...kalau kita cuba melawan arus....aku rasa kita lagi akan pengsan....
apa yg perlu kita buat kalau macam tu...???

apa lagi...bersederhana lah dalam kehidupan...bukan ker itu lagi baik...
rombakan bajet keluarga perlu di lakukan...mana yg kita rasa boleh di kurangkan...kita kurang kan...jangan berlagak macam org kaya....apa nak beli..kita beli...window sopingg...kalau boleh di elakan...membazir duit mnyak jer..huhuhuhu

plan setiap..perjalanan yg perlu di lakukan...
sebab harga minya naik...tak kan plak kita langsung tak beriadah....sengal lah nama nya tu...
senang citer...atur segala kegiatan kita...perbelanjaan kita...hiburan mana yg kita nak lakukan...

bagus jugak ekk....menda2 nie berlaku...
sebab nya...secara tak langsung kita...akan hidup dengan lebih teratur dan berdisplin di dalam mengurus kewangan yg kita ada....tu bagi yg positif lah,.....

bagi yg asyik nak marah kjaan jer....mungkin dia org tak leh terima kenyataan...bahawa hidup ini bukan sesenang yg kita hendak kan....

wat ever pun....

HIDUP KENA DI TERUSKAN...MASIH BANYAK YG BOLEH KITA LAKUKAN untuk mendapatkan hidup yg lebih berkualiti dan bermakna...

duit bukan penentu kebahgiaan dlm hidup...keberkatan hidup lebih bermakna...

0 ulasan: