~jalinan KASIH -1~

k ah

seperti yang di janjikan hari tu....aku akan bercerita mengenai apa itu PROGRAM JALINAN KASIH

ekceli program nie adalah satu program yang di anjurkan oleh LEMBAGA PENDUDUK DAN PEMBANGUNAN NEGARA..LPPKN..program ini di adakan untuk meraikan kanak2 yang lahir dari hasil perubatan yg di buat di lppkn ini...lupa plak..program ni di buat di bawah jabatan reproduksi manusia.

nie aku citer lahhh ek

ekceli..aku dah wife..selepas 6 tahun berkawen dulu masih belum di kurniakan cahaya mata....dlm tahun pertama perkahwinan kami..wife aku ada mengandung....tapi rezeki takder lagi masa tu...wife aku gugur masa kandungan nya berusia dlm 3 bulan...lps tu..langsung tak melekat...
dlm penantian selama 6 tahun untuk mendapatkan baby tu....
macam2 dugaan yang aku dan wife aku terima.....aku rasa dugaan untuk wife aku lebih teruk dari aku kot...
dia sering menangis pada waktu malam....sebab rasa rendah diri mula menyelubungi diri nya waktu itu...
boleh di katakan..time tu..wife aku menjadi ANTI SOSIAL...apa tak nya...bila pergi apa2 majlis...org mula sibuk bertanya...bila nak dapat baby..?? ada ketrunan mandul ker..?? ada problem sakit ker apa ker..?? macam2 lah lagi pertanyaan yg boleh membuat..jiwa seorg isteri gundah dan sedih terutama pada isteri yg belum mendapat sorang pun cahaya mata.....
Aku selalu menenangkan wife aku bila dia berada dlm keadaan stress tu....

sampai lah satu hari tu di opis.....masa tu aku duduk sebelah mbr opis pompuan...aku lihat di atas meja nya ada beberapa pil...so aku terus tanya...nie pil apa nie..???
dia selamba jwp..pil perancang...kau nak ker..dengan nada gurau...

ek elehhh...aku lagi nak anak...yg kau siap makan pil perancang lagi..ampehh tol...
dia senyum jerr...a ahh..za..apa kata kau pi LPPKN...
amenda tu..? kata aku..
alah..gomen nya klinik....tak silap aku kat sana..ada perubatan untuk org dapat baby....kau pi lah survey2 tanya...
ooo yer kerr...oraittt..sepantas gaban aku akan pi peksa..kata aku...

so malam tu......aku tanya wife aku....
u nak pi tak...kalau i ajak u pi LPPKN....kita pi buat pemeriksaan...untuk dapat baby...
dia..jawap..no problem..dia ikut jer....sebenarnya dah lama dia berniat nak ajak aku pi situ..cuma mulut tak kesampaian nak bagi tahu...

so....dia dah setuju..
tapi sebelum tu....aku berbincang dengan dia...
kita kena ikhlas nak buat nie...dan aku dengan dia bersetuju serta berjanji..
BAHAWA ANTARA KAMI NANTI TIDAK AKAN SALAH MENYALAHKAN ANTARA SATU SAMA LAIN JIKA
HASIL UJIAN NANTI MENUNJUKAN SEKIRANYA SALAH SORANG DARI KAMI PENYEBAB KENAPA KAMI TIDAK DAPAT BABY....

jika itu terjadi...kami berjanji akan mengambil anak angkat.


so.....

nanti sambungan nya dalam jalinan kasih 2

5 ulasan:

♥ Teacher Nonoi ♥ berkata...

gj neh..
semangat ni lemon baca..
tetiba bsambung plak.. =,="
haishh..cam tgk citer bsiri je..kena tunggu isnin le plak eh..br tau pe sambungannya..hee~~

shahliza94 berkata...

mmm..memang betul tu...kalau lambat dapat zuriat mmg rs rendah diri yg amat. ini berdsrkn p'galaman sepupu liza yang kawen tahun yg sama ngan liza tapi sampai akang lum pegnen2 lg.sdgkn liza dah ank 3 (mcm padi malinja daaa...) sedare mare slalu comparekn kami. kesian dia. yg problemnye..slalu org salahkn isteri jer kalau lambat pegnenkn..kesian sang istri.padahal smangat nakkan anak tu meluap2 dlm diri..rasa diri x lengkap kalau x bergelar 'ibu'.

nida berkata...

terasa cam diri kak nida plak
di tempat wife tu..
sedeynya

Tanpa Nama berkata...

gj nie...gadez pn duk excited nk bce nie tau..lekaih cOnti ye..hee~~

alisya_izzati berkata...

mcm drama la ... hehehe