***8 hari ***





salam

8 hari ekk....8 hari aku di posting kan di HQ KL...
aku di arah kan untuk replace se org remisier di Kuala Lumpur...cina pompuan....
ok lah..dah kerja..so aku kena lah ikut arahan dari boss..

ekceli sepatut nya aku hanya replace selama 5 hari jer....tapi boss sambung lagi 3 hari...
alasan yang di beri...mamat yg sepatutnya replace aku...tak dapat nak ganti sebab ada beberapa hal peribadi yg dia nak settle kan dulu...so dia bercuti...aku lah jadi saka kena ganti huhuhu

aku start replace remisier tu pada 9/07/08 sehingga 18/07/08...
wahhh....ni tak leh jadi nie....so aku minta kebenaran boss pulang awal setiap kali aku berada di sana...
boss is ok u suwuh i replace sampai 18hb..BUTTTT....i nak balik pukul 5.00...
buat apa i tggu sini sampai kol 5.30...bukan ada buat apa2 pun...so kalau i boleh early leaving is ok ahh i setuju i kena tggu sampai 18/07...kata aku pada boss...
nak tak nak..dia kena lah bagi aku pulang awal...hahahah...

so bermula lah episod aku...naik komuter se awal mungkin...pukul 6.30 pagi aku dah berada di dalam komuter...
sampai ke KL dalam pukul 7.20...aku menapak ker stesen monorail plak...naik monorail ker stesen raja chulan...so aku akan sampai ker opis dlm pukul 8.15/8.20..ok ahh tu awal lagi...masuk kerja kol 8.30.
nasib baik..semuaperbelanjaan transportation leh claim.....

tapi kalau aku bawak motor..lagi lah bess....sehari leh claim RM40...kalau bawak keta..RM58.50...
aku tak bawak motor atau keta ker HQ...aku lebih suka naik komuter..melihat pemandangan di waktu pagi ekekek
( ekceli..aku tak gheti nak pi sana naik kenderaan sendiri..hahahaha )

semasa di HQ...
time lunch...adehhhh.....merata aku pi menapak dari satu jalan ker satu jalan..cari kedai makan...
ekceli byk food court yg ada...dlm bangunan di HQ pun ada...tapi tak bess...tak sedap...so...waktu lunch yg panjang tu..aku gunakan berjalan2 di area jalan bukit bintang dan jalan raja chulan....pavilion menjadi tempat aku lepak sementara...ekekek...

sempat juga lah jumpa forumer jomlayan masa kat sana....
aku jumpa cupin..inaz..izah..

takda apa yg menarik sangat ketika aku di KL....
cuma..waktu pagi dan petang semasa di kl sentral....aku sering perhatikan...manusia berduyun2 kat situ...masing2 dengan hal masing2...nak naik komuter waktu pulang..perghhh macam nak balik raya..sentiasa bersesak sesak...
syok juga...tgk gelagat org nak serbu komuter....
macam nilah kehidupan ekk...untuk mencari rezeki...semua nya kena tempuh...
dalam pala hotak aku terpikir...macamana lah dia org leh tahan bersesak2 macam nie setiap hari....
tua dlm perjalanan balik dan pergi kerja lah dia org nie....
tapi..is ok..dia org akan lebih sihat..sebab kena berjalan..bersesak...tolak menolak...senaman tu.....

macamana pun tabik pada semua yg menaiki komter ker tempat kerja..dari klang ker KL...lebih kurang ada 13 stesen yg kena di lalui...sanggup dia org tempuhi...insyaALLAH untuk mencari rezeki yang halal..setiap tapak yg dia org keluarkan...pahala akan di beri...

k lah...
nanti sambung....

0 ulasan: